Filmy Indie

Przeszukaj katalog

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Indie. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Matka Teresa z Kalkuty jest bez wątpienia jednym z duchowych gigantów XX wieku. Swoim życiem i służbą najuboższym oraz odrzuconym dała potężne świadectwo prawdziwej miłości chrześcijańskiej. 25 lat po jej śmierci powstał niezwykły dokument: Nie ma większej miłości – Matka Teresa. Film kręcono na pięciu kontynentach, wykorzystując niepublikowane dotąd archiwalia oraz pomoc apostolatu Misjonarek Miłości, dzięki czemu powstała zapierająca dech w piersiach wizualna podróż. Dokument opowiada nie tylko o zmaganiach Matki Teresy w czasach opieki nad najbiedniejszymi z biednych, ale też o jej głębokiej relacji z jednym z największych świętych czasów nowożytnych – papieżem Janem Pawłem II. To coś znacznie więcej niż film dokumentalny, to hołd dla postawy miłosiernej służby i drogowskaz dla wszystkich, którzy szukają nadziei w naszych niespokojnych czasach.
Młody mężczyzna zarabia w podziemnym klubie walki, bijąc się w masce goryla. Po latach tłumionej wściekłości odkrywa sposób na infiltrację złowrogiej elity miasta. Szuka zemsty na tych, którzy wcześniej odebrali mu wszystko.
Sarpatta to jeden z najważniejszych klanów pochodzących z tamilskiego Madrasu (obecnie Ćennaj), w którym najważniejszą rozrywką są zawody bokserskie. Wygrana w mistrzostwach to kwestia honoru, którego – pomimo zaciekłości, jaką prezentują zawodnicy – przez ostatnie lata nie udało się Sarpaccie obronić. Po kolejnej porażce trener Sarpatty stawia wszystko na jedną kartę – albo wygra, albo klan na zawsze wycofa się z bokserskiego świata. Pod presją znajdzie się młody Kabilan, który co prawda nigdy jeszcze nie boksował, ale braki nadrabia żarliwością i determinacją. To w jego pięściach spoczywa dziedzictwo klanu Sarpatty.


Raz na kilka lat, w pobliżu pewnej katolickiej wioski w północno-wschodniej części Indii pojawia się rzadki gatunek cykad. Owady traktuje się wtedy jako egzotyczny delikates, a nocne łowy są ważnym elementem kolektywnej praktyki. Harmonia wioski zostaje całkowicie zburzona, gdy podczas cykadobrania dochodzi do porwań dzieci. Lokalny pastor przewiduje: oto nadchodzi apokalipsa, która ziści się po 80 dniach ciemności, powoli przenikającej otaczające lasy. Na niepokojące wydarzenia przyjdzie nam patrzeć oczami dziesięcioletniego Kasana, zmagającego się z ślepotą zmierzchową, dla którego zderzenie z mrokiem będzie jednoznaczne z konfrontacją z własną wyobraźnią.
Młodej i pięknej tancerce Dii marzy się wielka kariera. Pod kierunkiem swojego nauczyciela występuje w przedstawieniach wystawianych w prowadzonym przez niego teatrze "Adźanta". Pewnego dnia poznaje Steve'a, Amerykanina robiącego reportaż dla National Geographic i zakochuje się w nim z wzajemnością. Młodzi chcą się pobrać, niestety na ślub nie zgadza się ojciec dziewczyny. Jedynym wyjściem jest ucieczka z ukochanym do Ameryki. Ich młodzieńcza miłość nie trwa jednak długo i młodzi rozstają się. Mimo to dziewczyna staje się spełnioną zawodowo i odnoszącą sukcesy kobietą, która prowadzi własną szkołę tańca. Podczas jednego z treningów otrzymuje z Indii telefon ze złą wiadomością. Jej guru jest umierający i pragnie zobaczyć się z nią przed śmiercią. Dia wraz z córeczką - jedynym wspomnieniem nieudanego małżeństwa, a zarazem najukochańszą osobą, wybiera się w podróż do kraju, którego przysięgała nigdy więcej nie odwiedzać. Na miejscu okazuje się, że nauczyciel zmarł, nie doczekawszy przyjazdu dziewczyny, a na nią spada niespodziewana odpowiedzialność – ma za zadanie przywrócić do życia zrujnowany obecnie teatr „Adźanta”...
Chciwi bracia Bhishambar (Amrish Puri) i Bhanu (Paresh Rawal) podstępem przejmują cudzy dom oraz zabijają jego pana- Thakura (Dalip Tahil). Żona zamordowanego- Sharda (Rakhee Gulzar) przysięga, że z pomocą swoich synów: Rama (Jackie Shroff) i Lakhana (Anil Kapoor (I)), pomści niesprawiedliwość.
Film przedstawia życie hinduskiej rodziny w Londynie. Simran odlicza dni do ślubu z mężczyzną, którego nigdy nie widziała. Dla lepszego samopoczucia wyrusza w podróż ze znajomymi. Poznaje Raja, w którym automatycznie się zakochuje. Dziewczyna przegląda na oczy wiedząc, że chce zrezygnować ze ślubu z nieznajomym, którego wybrał ojciec. Rodzina Simran nie akceptuje jej nowej miłości, wywożąc ją do Indii w celu zrealizowania planów z zawarciem małżeńskiego związku. Raj postanawia zrobić wszystko, by stanąć im na drodze.
Manoj (Ajay Devgan) jest mężczyzną pochodzącym z ubogiej rodziny. Po utracie pracy chce założyć własny biznes, jednak nie ma na to odpowiednich środków pieniężnych. Postanawia prosić o pomoc znajomych ze szkolnych czasów, w których gronie jest także była ukochana - Neerja (Aishwarya Rai Bachchan), będąca obecnie żoną bogacza. Spotkanie tej pary po latach odkrywa prawdziwe obrazy ich dotychczasowego życia...
Film porusza problem kobiet wykorzystywanych przez samolubnych mężczyzn. Vaidehi (Manisha Koirala) próbuje się uwolnić od despotycznego męża (Jackie Shroff), który chce zabrać jej dziecko. Kobieta ucieka do Indii, a w czasie swej podróży spotyka inne, podobne sobie ofiary męskiego szowinizmu. Poznaje młodą Maithili (Mahima Chaudhry), której narzeczony jest bezgranicznie oddany swemu chciwemu ojcu, oraz aktorkę Janaki (Madhuri Dixit), pracującą dla egoistycznego, rozpustnego szefa. Neha poznaje także lokalną akuszerkę Ramdulaari (Rekha) terroryzowaną przez dwóch mężczyzn, którym nie podoba się jej niezależność. Kobiety chcą przeciwstawić się niesprawiedliwości oraz walczyć o swoje prawa, udowadniając tym samym swą siłę i charakter.
Arun Pradeep (Amol Palekar) jest bardzo nieśmiałym i zamkniętym w sobie księgowym. Zakochuje się od pierwszego wejrzenia w pięknej kobiecie imieniem Prabha (Vidya Sinha). Dziewczyna widzi zauroczenie Aruna i podoba jej się to, jednak czeka aż wykona on pierwszy ruch. Chłopak stara się przezwyciężyć swój strach i zdobyć serce ukochanej różnymi sposobami. W desperacji zwraca się do pułkownika Juliusza Singha (Ashok Kumar), aby zrobił z niego mężczyznę...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…